Renovering/Felanmälan

Vad ska du göra om något krånglar?

Det mesta som händer inuti våra lägenheter är vår egen sak att fixa. Till exempel om kylskåpet går sönder, elskåpet, interiör mm. Det som föreningen och styrelsen sköter om rör saker som avlopp, ventilation och fönstrens utsida. Är du osäker - fråga oss i styrelsen. Det går bra att höra av sig via mail eller telefon. Vi finns alla tillgängliga att svara på dina frågor!

Om du skall göra renoveringar som innebär stora ingrepp i din lägenhet skall du förankra med styrelsen först. Särskillt om det involverar bärande struktur och liknande.

Länk till bra information kring ditt/föreningens ansvar;

Kontakt: brfsandberget1@gmail.com

Ett förtydligande vad som gäller när vi som bor här avyttrar en lägenhet.
Delar av styrelsen kommer förmodligen och kikar i lägenheten inför/under visningen (helt diskret förstås) för att göra en enklare uppskattning om hur huset mår. Dvs. ingen besiktning - bara en okulär enkel koll. Som exempel är det bra att vi vet status på radiatorer och fönster, för att uppskatta eventuella och kommande renoveringsbehov.